logo_a9m_p

Aktywne 9 miesięcy

Program ten powstał w 2001 roku i obejmuje ćwiczenia ogólnorozwojowe z elementami Body Ball, Pilates i Jogi.
Jest bezpieczną gimnastyką dla kobiet oczekujących maleństwa, mającą za zadanie przygotować je do trudów porodu i zapewnić im szybszy powrót do formy w okresie połogu.
Trening ten przeznaczony jest dla już aktywnych przyszłych mam, jak i tych, które dopiero chcą rozpocząć ćwiczenia.

(Do programu można przystąpić w dowolnym momencie ciąży. Proponowane ćwiczenia dostosowane są do każdego trymestru ciąży.) Kobiety podejmujące aktywność fizyczną dopiero w ciąży zapraszamy po 12 tygodniu ciąży, a mamom które regularnie ćwiczyły przed zajściem w ciążę zaleca się kontynuację ćwiczeń, z tym, że powinny one zmniejszyć intensywność treningu dlatego najlepiej wybrać specjalistyczny program A9M.  Wysiłek fizyczny należy nieznacznie ograniczyć w 9 miesiącu ciąży.

Wykorzystywane w lekcji piłki zapewniają podparcie, odciążają stawy i uczą wyczucia równowagi.

Tempo zajęć jest umiarkowane, a ćwiczenia przeplatane licznymi oddechami.
Zajęcia zawsze kończą się relaksem, dzięki któremu poznasz swoje ciało i uczysz się je rozluźniać co pomoże ci regenerować i odzyskiwać siły w przerwie między skurczami. 

Czego możesz spodziewać się w zamian za bycie aktywną w czasie ciąży:

  1. poprawa krążenia w tkance skórnej uelastyczni ją, znacznie zmniejszając ryzyko wystąpienia rozstępów skórnych
  2. stretching zapewni prawidłowe funkcjonowanie więzadeł i stawów oraz uwolni od uciążliwych w czasie ciąży napięć w dolnym odcinku kręgosłupa
  3. pozycje jogi wspomogą trawienie i ułatwią często problemowe podczas ciąży wypróżnianie
  4. u ćwiczących stwierdza się wzrost przemiany materii przez to niższy przyrost masy ciała co pomoże Ci zapobiec nadwadze
  5. ćwiczenia fizyczne wywierają również pozytywny wpływ na sferę psychiczną ciężarnej ( zmniejszają lęk przed porodem)
  6. trening krążeniowo-oddechowy zapewni kondycję do przeżycia czekającego cię maratonu
  7. wzmocnione regularnymi ćwiczeniami mięśnie dadzą Ci w trakcie porodu siłę do parcia
  8. ćwiczenia oddechowe nauczą Cię dotleniać maleństwo podczas porodu oraz będą nieocenioną pomocą podczas radzenia sobie ze skurczami
  9. poznanie i czucie własnego ciała przyczyni się do skrócenia czasu trwania poszczególnych faz porodu
  10. podczas zajęć nauczysz się w jaki sposób korzystać z piłki na sali porodowej, dzięki czemu skrócisz czas porodu i pomożesz głowie dziecka zejść do kanału rodnego
  11. wzmocnienie i uelastycznienie mięśni dna miednicy wspomoże ochronę krocza przed nacięciem lub je zminimalizuje, a po porodzie pomoże zapobiec wysiłkowemu nie trzymaniu moczu
  12. poprzez ćwiczenia lepsze ukrwienie gruczołu piersiowego sprzyjać będzie laktacji i pomoże Ci ją dłużej utrzymać
  13. dobra kondycja przed porodem pomoże szybciej odzyskać figurę oraz sprawność psychofizyczną już po urodzeniu

Na zajęcia zapraszamy kobiety, których ciąża przebiega w sposób prawidłowy, fizjologiczny i jest pozbawiona cech wymienionych poniżej:

Bezwzględne przeciwwskazania:

  • NADCIŚNIENIE TĘTNICZE INDUKOWANE CIĄŻĄ
  • KRWAWIENIA W PRZEBIEGU CIĄŻY
  • CUKRZYCA
  • NIEWYDOLNOŚĆ CIŚNIENIOWO-SZYJKOWA
  • CIĘŻKIE POSTACIE GESTOZY CIĄŻOWEJ
  • WIELOWODZIE, MAŁOWODZIE
  • CIĄŻA WIELOPŁODOWA (Bliźniacza)
  • NIEDOKRWISTOŚĆ CIĘŻARNYCH DUŻEGO STOPNIA
  • CHOROBY SERCA ZWIĄZANE Z WYDOLNOŚCIĄ MATKI
  • CHOROBY NEREK Z NADCIŚNIENIEM I ZABURZENIAMI FUNKCJI
  • CIĘŻKA HIPOTROFIA PŁODU
  • INFEKCJE I PRZEZIĘBIENIA